SLUŽBA ZDRAVSTVENE ZAŠTITE ŠKOLSKE DECE

0

sl1sl4sl2 ŠKOLSKI DISPANZER

Radno vreme Školskog dispanzera: 07-20 sati
smene:

I : 7- 13,30 sati
II : 13,00 – 20 sati 
međusmena : od 10,30 – 17 sati

pauze:

pre podne : 10,30 – 11sati
posle podne : 16,30 – 17 sati
jutarnji sastanak : 7 – 7,30 sati
razmena smena : 13,00 – 13,30 sati

Dežurstva: vikendom, praznikom i noću u Dečjem dispanzeru – samo za hitne slučajeve!

Telefoni za zakazivanje i informacije:
815-00-20 i 815-00-38 e-mail: skolskidzjagodina@gmail.com

Školski dispanzer tj Služba za zdravstvenu zaštitu školske dece je najmlađa služba jagodinskog Doma zdravlja. Izdvojen je iz Službe za zdravstvenu zaštitu dece i školske dece januara 2008. Od tada funkcioniše kao posebna služba. U svom sastavu ima i Savetovalište za mlade.
Osnovni zadatak ove službe je očuvanje i unapređenje zdravlja školske dece kroz različite preventivne preglede, vakcinaciju, savetovališni i edukativni rad.
Pored toga vrši se i dijagnostika i lečenje akutnih i hroničnih bolesti u ovoj populaciji.

U Školskom dispanzeru rade:

specijalisti pedijatrije:
dr Mirjana Stanković- načelnik službe
dr Emilija Šobot
dr Danijela Jevtić
dr Jadranka Đorđević
dr Vesna Stojadinović
lekari opše prakse:
dr Maja Milovanović
dr Biljana Krstić
(dr Milica Petrović i dr Emina Vujičić su na specijalizaciji)

medicinske sestre:
vms Jorgovanka Manojlović – glavna sestra službe
vms Biljana Milosavljević
vms Gordana Horvatić
vms Nataša Savić
Milanka Milićević
Radmila Nikolić
Saška Petković
Tanja Milojević
Bojana Marković

Bojana Radojević

PROCEDURA ZA ZAKAZIVANJE PREGLEDA

U službi za zdravstevnu zaštitu školske dece pregledi se mogu zakazivati lično ili telefonom. Zakazuju se i prvi pregledi i kontrole, kao i sve vrste preventivnih pregleda. Ne zakazuju se samo hitni i neodložni pregledi.

Zakazati se može samo kod izabranog lekara, osim izuzetno (odsustvo izabranog lekara) ali tada sestra upućuje pacijenta na najmanje opterećenog lekara.

U toku punog radnog vremena predviđeno je 16-18 termina za zakazivanje prvih pregleda i 6 termina za kontrolne preglede. Ukoliko je lekar zakazao više od 6 kontrola dužan je da primi sve (osim izuzetno).

Hitni slučajevi se primaju odmah, poštujući proceduru za hitna stanja. Prvi pregledi za koje nema termina istog dana, zakazuju se prvi najbliži termin uz savet sestre za negu deteta do pregleda lekara. Ako je pregled neodložan,a nema slobodnog termina za taj dan pacijent čeka da ga pregleda prvi slobodan lekar (ili dežurni lekar).

Zakazivanje vrše medicinske sestre upisivanjem u sveske za zakazivanje koju ima svaki tim u svesku se upisuje: zakazani termin i vreme pregleda, ime i prezime pacijenta, broj kartona (poželjno je da roditelj spremi pre pozivanja Dispanzera) i broj telefona pacijenta.

U slučaju da se zakazani pacijent ne pojavi,a ne otkaže termin , mora se opomenuti da mu se usluga zakazivanja može i uskratiti ako ne sarađuje posle dve opomene, pacijentu se ne javljaju promene termina,a posle tri – više ne može da zakazuje već mora da čeka.

Zakazani pregledi se obavljaju najkasnije za sat vremena u odnosu na vreme kada se pacijent pojavio. Zakazani prvi pregledi imaju prednost u odnosu na kontrole, ali hitni slučajevi i prioriteti imaju apsolutnu prednost.
Ukoliko je pregled zakazan za iduću sedmicu, pacijent je dužan da telefonom ili na sajtu ustanove proveri da li je možda došlo do promene smene lekara. Za sve promene u tekućoj sedmici sestra je dužna da obavesti pacijenta o promeni.
Molimo za razumevanje kada dođe do prepunjenosti termina!
Pacijenti koji su pregled zakazali treba da se jave sestri na šalteru, sednu i sačekaju malo. Biće prozvani sigurno!

Ako zakasnite i dođete van zakazanog termina, morate da predate knjižicu i čekate red. Molimo da eventualna zakašnjenja i otkazivanja koja možete da predvidite javite na isti telefon, da bi neki drugi pacijent dobio vaš termin!

Molimo da pre izbora lekara dobro razmislite, raspitate se, uzmete sve okolnosti u obzir (kao npr. smenu Vašeg deteta u školi, gužve koje taj lekar ima i sl.) i da posle odluke poštujete sopstveni izbor!

*Da li se i manja deca mogu lečiti u Školskom dispanzeru?

Od 01. 01. 2008. Dečji i Školski dispanzer su potpuno odvojene službe (bez obzira što i dalje tesno saradjuju) pa zato molimo roditelje dece koja ne idu u školu da se za izabranog pedijatra opredeljuju u Dečjem dispanzeru. Sa zadovoljstvom ćemo sarađivati posle predškolskog uzrasta. Molimo za razumevanje i pozivamo Vas da zajedno doprinesemo zdravlju Vašeg deteta!

*Da li se izabrani lekar može promeniti?

Izabrani lekar se bira na period od jedne kalendarske godine, a po isteku iste može da se promeni bez navođenja razloga za tu odluku.Ako, iz bilo kog razloga, želite da izabranog lekara promenite i ranije morate se obratiti Upravi Doma zdravlja Jagodina gde će Vas uputiti u dalju proceduru.

*NAJČEŠĆE NEDOUMICE – kada ići lekaru?

I Vaše dete ima povišenu temperaturu (npr. 38,5˚C)

  1. dajte mu lek protiv temperature (potražite recept od Vašeg pedijatra na vreme)
  2. pozovite Dispanzer i pitajte kada radi Vaš pedijatar
  3. ako Vam vreme odgovara, odvedite dete istog dana
  4. ako je npr. traženi lekar završio smenu, ili mislite da nećete stići na vreme onda ćete dete odvesti sutra u odgovarajuće vreme. Do tada detetu davati tzv simptomatsku terapiju:
    – lekove protiv temperature (Brufen, Febricet )
    – više tečnosti (tople čajeve, supu, Orosal ili Humana elektrolit)
    – pastile za sisanje zbog bolova u grlu
    – kapi u nos zbog zapušenosti ili sekrecije iz nosa
    – sirup za kašalj na biljnoj bazi (ako takvi simptomi postoje)
    – sprovesti laganiju ishranu (pogotovo kod stomačnih tegoba)

II Hitni slučajevi
Na sreću malo je bolesti koje zahtevaju hitnu lekarsku intervenciju, ali kada je potrebna nemojte oklevati već dovedite dete odmah bez obzira na doba dana ili noći ili raspored lekara

  1. povrede – manje ogrebotine i uboje mozete i sami obraditi (jod ili hidrogen na ranu, a hladne obloge na otok), ali ako ne idu na bolje već za dan ili dva, obavezno se javite Vašem lekaru
    – veće povrede (rane koje puno krvare, koje su prljave ili nastale ujedom psa ), sumnja na prelome kostiju (jak bol, nemogućnost pokretanja) ili bilo šta sumnjivo sto vas plaši takođe treba da vidi dežurni lekar (tj onaj koji trenutno radi) koji će odluciti o daljem postupku
  2. jaki bolovi – ako je reč o bolovima koje je pacijent imao i ranije (npr glavobolja ili bolna menstruacija) onda treba uzeti lek za koji znate da pomaže Vašem detetu. Ako i posle toga bol ne prestaje ili se čak pojacava obavezno se javite dežurnom lekaru!
    – ako su u pitanju grčevi u stomaku praćeni retkom stolicom (posle koje detetu obično lakne) možete detetu dati topao čaj da pije u retkim gutljajima, utopliti ga i sprovesti dijetu. Naravno da ćete dete dovesti ako se stanje ne popravlja uprkos preduzetim merama!
    – svi ostali jaki bolovi, koji ne prestaju ili dugo traju, su razlog da ne gledate na raspored lekara već da se odmah javite dežurnom lekaru!
  3. alergije i gušenja- pojedinačne promene (pa čak i kad su mnogobrojne) koje liče na ujed komarca mozete mazati ‘krečnim mlekom’i ev. dati lek protiv alergije (pressing, aerius, cetirizin), dok ćete promene koje liče na kožu oprljenu koprivom(“koprivnjača”) odmah prijaviti, kao i svaku ospu praćenu temperaturom i teškim opštim stanjem!
    – svako gušenje i otežano disanje, pogotovo ako je naglo nastalo ili ne prolazi na uobičajenu terapiju (npr. kod astme) zahteva hitnu intervenciju lekara!
  4. teška opšta stanja bez obzira na uzrok : veliki gubitak tečnosti, učestala povraćanja koja ne donose bar trenutno olakšanje, promena ponašanja, teške malaksalosti i SVE ISPRED ČEGA SE MOŽE STAVITI REČ „TEŠKO“ TRAŽE POMOĆ DEŽURNOG LEKARA! (tu podrazumevamo lekara koji radi tada kada ste naišli sa Vašim detetom)

III Svi ostali slučajevi
Pozovite telefonom, pitajte za smenu Vašeg lekara, zakažite pregled ili na vreme pođite u Školski dispanzer da stavite knjižicu i sačekate red!

NEMA KOMENTARA

POSTAVI ODGOVOR

seventeen + 5 =