СЛУЖБА ЗДРАВСТВЕНЕ ЗАШТИТЕ ШКОЛСКЕ ДЕЦЕ

0

sl1sl4sl2 ШКОЛСКИ ДИСПАНЗЕР

Радно време Школског диспанзера: 07-20 сати
смене:

I : 7- 13,30 сати
II : 13,00 – 20 сати 
међусмена : од 10,30 – 17 сати

паузе:

пре подне : 10,30 – 11сати
после подне : 16,30 – 17 сати
јутарњи састанак : 7 – 7,30 сати
размена смена : 13,00 – 13,30 сати

Дежурства: викендом, празником и ноћу у Дечјем диспанзеру – само за хитне случајеве!

Телефони за заказивање и информације:
815-00-20 и 815-00-38 е-mail: skolskidzjagodina@gmail.com

Школски диспанзер тј Служба за здравствену заштиту школске деце је најмлађа служба јагодинског Дома здравља. Издвојен је из Службе за здравствену заштиту деце и школске деце јануара 2008. Од тада функционише као посебна служба. У свом саставу има и Саветовалиште за младе.
Основни задатак ове службе је очување и унапређење здравља школске деце кроз различите превентивне прегледе, вакцинацију, саветовалишни и едукативни рад.
Поред тога врши се и дијагностика и лечење акутних и хроничних болести у овој популацији.

У Школском диспанзеру раде:

специјалисти педијатрије:
др Мирјана Станковић- начелник службе
др Емилија Шобот
др Данијела Јевтић
др Јадранка Ђорђевић
др Весна Стојадиновић
лекари опше праксе:
др Маја Миловановић
др Биљана Крстић
(др Милица Петровић и др Емина Вујичић су на специјализацији)

медицинске сестре:
вмс Јоргованка Манојловић – главна сестра службе
вмс Биљана Милосављевић
вмс Гордана Хорватић
вмс Наташа Савић
Миланка Милићевић
Радмила Николић
Сашка Петковић
Тања Милојевић
Бојана Марковић

Бојана Радојевић

ПРОЦЕДУРА ЗА ЗАКАЗИВАЊЕ ПРЕГЛЕДА

У служби за здравстевну заштиту школске деце прегледи се могу заказивати лично или телефоном. Заказују се и први прегледи и контроле, као и све врсте превентивних прегледа. Не заказују се само хитни и неодложни прегледи.

Заказати се може само код изабраног лекара, осим изузетно (одсуство изабраног лекара) али тада сестра упућује пацијента на најмање оптерећеног лекара.

У току пуног радног времена предвиђено је 16-18 термина за заказивање првих прегледа и 6 термина за контролне прегледе. Уколико је лекар заказао више од 6 контрола дужан је да прими све (осим изузетно).

Хитни случајеви се примају одмах, поштујући процедуру за хитна стања. Први прегледи за које нема термина истог дана, заказују се први најближи термин уз савет сестре за негу детета до прегледа лекара. Ако је преглед неодложан,а нема слободног термина за тај дан пацијент чека да га прегледа први слободан лекар (или дежурни лекар).

Заказивање врше медицинске сестре уписивањем у свеске за заказивање коју има сваки тим у свеску се уписује: заказани термин и време прегледа, име и презиме пацијента, број картона (пожељно је да родитељ спреми пре позивања Диспанзера) и број телефона пацијента.

У случају да се заказани пацијент не појави,а не откаже термин , мора се опоменути да му се услуга заказивања може и ускратити ако не сарађује после две опомене, пацијенту се не јављају промене термина,а после три – више не може да заказује већ мора да чека.

Заказани прегледи се обављају најкасније за сат времена у односу на време када се пацијент појавио. Заказани први прегледи имају предност у односу на контроле, али хитни случајеви и приоритети имају апсолутну предност.
Уколико је преглед заказан за идућу седмицу, пацијент је дужан да телефоном или на сајту установе провери да ли је можда дошло до промене смене лекара. За све промене у текућој седмици сестра је дужна да обавести пацијента о промени.
Молимо за разумевање када дође до препуњености термина!
Пацијенти који су преглед заказали треба да се јаве сестри на шалтеру, седну и сачекају мало. Биће прозвани сигурно!

Ако закасните и дођете ван заказаног термина, морате да предате књижицу и чекате ред. Молимо да евентуална закашњења и отказивања која можете да предвидите јавите на исти телефон, да би неки други пацијент добио ваш термин!

Молимо да пре избора лекара добро размислите, распитате се, узмете све околности у обзир (као нпр. смену Вашег детета у школи, гужве које тај лекар има и сл.) и да после одлуке поштујете сопствени избор!

*Да ли се и мања деца могу лечити у Школском диспанзеру?

Од 01. 01. 2008. Дечји и Школски диспанзер су потпуно одвојене службе (без обзира што и даље тесно сарадјују) па зато молимо родитеље деце која не иду у школу да се за изабраног педијатра опредељују у Дечјем диспанзеру. Са задовољством ћемо сарађивати после предшколског узраста. Молимо за разумевање и позивамо Вас да заједно допринесемо здрављу Вашег детета!

*Да ли се изабрани лекар може променити?

Изабрани лекар се бира на период од једне календарске године, а по истеку исте може да се промени без навођења разлога за ту одлуку.Ако, из било ког разлога, желите да изабраног лекара промените и раније морате се обратити Управи Дома здравља Јагодина где ће Вас упутити у даљу процедуру.

*НАЈЧЕШЋЕ НЕДОУМИЦЕ – када ићи лекару?

I Ваше дете има повишену температуру (нпр. 38,5˚Ц)

  1. дајте му лек против температуре (потражите рецепт од Вашег педијатра на време)
  2. позовите Диспанзер и питајте када ради Ваш педијатар
  3. ако Вам време одговара, одведите дете истог дана
  4. ако је нпр. тражени лекар завршио смену, или мислите да нећете стићи на време онда ћете дете одвести сутра у одговарајуће време. До тада детету давати тзв симптоматску терапију:
    – лекове против температуре (Бруфен, Фебрицет )
    – више течности (топле чајеве, супу, Оросал или Хумана електролит)
    – пастиле за сисање због болова у грлу
    – капи у нос због запушености или секреције из носа
    – сируп за кашаљ на биљној бази (ако такви симптоми постоје)
    – спровести лаганију исхрану (поготово код стомачних тегоба)

II Хитни случајеви
На срећу мало је болести које захтевају хитну лекарску интервенцију, али када је потребна немојте оклевати већ доведите дете одмах без обзира на доба дана или ноћи или распоред лекара

  1. повреде – мање огреботине и убоје мозете и сами обрадити (јод или хидроген на рану, а хладне облоге на оток), али ако не иду на боље већ за дан или два, обавезно се јавите Вашем лекару
    – веће повреде (ране које пуно крваре, које су прљаве или настале уједом пса ), сумња на преломе костију (јак бол, немогућност покретања) или било шта сумњиво сто вас плаши такође треба да види дежурни лекар (тј онај који тренутно ради) који ће одлуцити о даљем поступку
  2. јаки болови – ако је реч о боловима које је пацијент имао и раније (нпр главобоља или болна менструација) онда треба узети лек за који знате да помаже Вашем детету. Ако и после тога бол не престаје или се чак појацава обавезно се јавите дежурном лекару!
    – ако су у питању грчеви у стомаку праћени ретком столицом (после које детету обично лакне) можете детету дати топао чај да пије у ретким гутљајима, утоплити га и спровести дијету. Наравно да ћете дете довести ако се стање не поправља упркос предузетим мерама!
    – сви остали јаки болови, који не престају или дуго трају, су разлог да не гледате на распоред лекара већ да се одмах јавите дежурном лекару!
  3. алергије и гушења- појединачне промене (па чак и кад су многобројне) које личе на ујед комарца мозете мазати ‘кречним млеком’и ев. дати лек против алергије (прессинг, аериус, цетиризин), док ћете промене које личе на кожу опрљену копривом(“копривњача”) одмах пријавити, као и сваку оспу праћену температуром и тешким општим стањем!
    – свако гушење и отежано дисање, поготово ако је нагло настало или не пролази на уобичајену терапију (нпр. код астме) захтева хитну интервенцију лекара!
  4. тешка општа стања без обзира на узрок : велики губитак течности, учестала повраћања која не доносе бар тренутно олакшање, промена понашања, тешке малаксалости и СВЕ ИСПРЕД ЧЕГА СЕ МОЖЕ СТАВИТИ РЕЧ „ТЕШКО“ ТРАЖЕ ПОМОЋ ДЕЖУРНОГ ЛЕКАРА! (ту подразумевамо лекара који ради тада када сте наишли са Вашим дететом)

III Сви остали случајеви
Позовите телефоном, питајте за смену Вашег лекара, закажите преглед или на време пођите у Школски диспанзер да ставите књижицу и сачекате ред!

НЕМА КОМЕНТАРА

ПОСТАВИ ОДГОВОР